– TAM EĞİTİM BURSLU ÖĞRENCİLERİMİZ NESİN MATEMATİK KÖYÜNDEYDİ
Home 2012 - 2013 TAM EĞİTİM BURSLU ÖĞRENCİLERİMİZ NESİN MATEMATİK KÖYÜNDEYDİ
formats

TAM EĞİTİM BURSLU ÖĞRENCİLERİMİZ NESİN MATEMATİK KÖYÜNDEYDİ

Tarih 14 Mayıs 2013, yazar içinde 2012 - 2013.

Tam Eğitim Burslu öğrencilerimiz 11-12 Mayıs günlerinde Nesin Matematik Köyü’nde kampa katıldılar. Unutulmaz mizah yazarı Aziz Nesin’in vasiyeti üzerine 2007 yılında kurulan köyde bizleri bu köydeki çalışmalara destek veren gönüllüler karşıladı. Hemen odalarımıza yerleştik. Her binaya bina yapımını üstlenmiş kişi ya da kurum adları verilmiş. Essiz Şirince manzarasıyla köyde öğle yemeğimizi yedikten sonra Şirince turu yaptık ve güzel anılar biriktirdik. Aynı akşam yaptığı derste Ali Nesin öğrencilerimize Matematiğin kitaplarda anlatılanlarla sınırlı olmadığını ve hayal gücünün ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Ertesi gün Efes turu yaptık ve dünyaca ünlü Celcius Kütüphanesi’ni ve Meryem Ana Müzesi’ni gezdik. Akşam yemeğinden sonra pek çok farklı ilden gelen belki de tek ortak yönleri bu köyü görebilmek, Ali Nesin ile tanışabilmek ya da matematiğe ilgisi olan gençlerin buluştuğu, sohbet ettiği, gitar çalıp şarkılar söylediği, oyunlar oynadığı veranda da oturduk, sohbet ettik. Hatta Ali Nesin’den aldığımız randevu için heyecanla onun gelmesini bekledik. Ali Bey gelince de onların Aşiyan adını verdikleri taş masa ve oturacak kısımların olduğu üstü tamamen güllerle çevrilmiş bir alana gittik. Yaptığımız bu röportajı TEDES’in yeni sayısında göreceksiniz…

Röportajın ardından Ali Bey’in tüm yoğunluğuna rağmen bize ayırdığı zamanın verdiği haklı gururla odalarımıza çekildik. Ertesi gün yani dün bizim köydeki son günümüzdü. Kahvaltının ardından Ali Nesin öğrencilerimiz ile son dersini yaptı . Bu derste matematik oyunları oynandı ve herkes çok keyif aldı. Bir başka dönemde Şirince de hayran kaldığımız bu köyde buluşmak üzere Ali Nesin ve köyde çalışan gönüllülerle vedalaşıp köyden ayrıldık.

İzmir KonakPier’de yediğimiz yemeğin ardından Eskişehir’e döndük…

Herkese görmesini tavsiye ettiğimiz bu köyde bizlerden ilgisini esirgemeyen tüm köy ailesine ve gerçekten bir matematik duayeni olduğunu düşündüğümüz Ali Nesin’e sonsuz teşekkürler…